söndag 8 juni 2014

De säger att det är kul att vara ung och fri. Fri från vadå? Från förpliktelser, tjenare.


Igår skålade jag in slutet av första arbetsveckan med kall öl. Jag har ju som sagt börjar jobba som personlig assistent och nu i onsdags hade jag min allra första riktiga dag. Det är mycket att lära och mycket som känns osäkert men alla som jag har jobbat med hittills har varit jättesnälla mot mig och tålmodiga när jag är osäker på hur saker ska vara/göras. Det kommer nog gå bra det här.

Jag har även varit ensam hemma hela helgen. Syster for till Gotland i torsdags och kommer hem först imorgon. Så nu sitter jag och bidar tiden tills hon kommer hem. Tänkt att jag en gång älskade att vara helt ensam i flera dagar, nu känns det mest bara jobbigt efter någon dag. Sedan är ju inte Mao och Kayos sällskap särskilt stimulerande...

Men nu när det är sista kvällen ensam så tar jag vara på den (för när hon väl är tillbaka kommer jag vilja vara ensam i lägenheten igen) och sitter med kokosolja i håret och lyssnar på finaste Säkert! utan hörlurar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar