tisdag 22 juli 2014

Philosophize in it! Chemicalize with it!


Nu är det snart en månad sedan jag skrev något och förutom att jag for ner till Kristinehamn för att hälsa på mamma i en vecka så har jag inte gjort mycket annat än att jobba. Min redan väldans fabulöst (ahem) enformiga blogg skulle förvärras om jag enbart skrev att idag har jag minsann jobbat. Så tråkig ska jag inte vara.

Idag har jag minsann jobbat, från sju på morgonen till fyra på eftermiddagen i stekande värme. Men inte fan hindrade det mig från att avstå mitt kaffe. Det finns vissa saker man bara inte undvarar. Det hade varit hädelse. Jag hade kunnat befinna mig i de hetaste delarna av Helvetet och ändå dricka kaffe.

Efter jobbet for jag, Samuel och Benne till Bovikens havsbad för ett kvällsbad. Det är första doppet för min del, traditionen att bada så fort isen släppt tillräckligt för att kliva i är sedan länge övergiven, och fy satan vad kallt det var att gå i. Imorgon ska det dock göras om. Vi ska carpa lite diem som fan.

Förövrigt älskar jag Kishi Bashis låt Philosophize in it! Chemicalize with it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar